شناخت مراحل رشد؛ معرفی کتاب رویکرد رفتاری

کتاب رویکرد رفتاری مرکز مشاوره نیلوفر آبی

معرفی کتاب رویکرد رفتاری : مراحل رشد به شکل شناخت مراحل را در کتاب‌های انتشارات صابرین داریم تا سن 5 سالگی ؛ که به اسم کلیدهای تربیت کودکان و نوجوانان ، کتاب‌ هایی که از نظر مقاطع و مراحل رشدی بچه‌ها را معرفی می‌ کند تفاوت‌ های هر سن رو شرح می‌دهد. البته انتشارات انجمن اولیا و مربیان هم کتاب‌ های مفیدی با تفکیک گروه سنی دارد .

و اما انتشارات تبلور ، سری کتاب‌های SOS کمک به والدین را هم به شکل مجازی به فروش گذاشته است که البته از نظر آموزش اصول فرزندپروری خیلی مفید و کابردی است .

کتاب آقای علیرضا تبریزی به اسم “رفتار درمانی” هم کتاب بسیار خوبیست ؛ لازم است که وقتی بحث تربیتی می‌ شود از کتاب عمیق و بنیادی دکتر خسرو باقری به نام “نگاهی دوباره به تربیت اسلامی” هم یاد کنیم .

مقاله پیشنهادی : هماهنگی و یگانگی تربیتی 

امیدوارم از مطالب این کتاب‌ ها در نقش صحیح تربیتی بهترین استفاده به عمل آید .

در سری کتاب‌ های کلید ، انتشارات صابرین ، موضوعات مختلف را می‌ توانید پیدا کنید . در سری کتاب‌های S0S هم همینطور ؛ با این تفاوت که “کلید” به بیان تفاوت‌ ها و ویژگی‌ های هر گروه سنی بهتر پرداخته است .

معرفی کتاب رویکرد رفتاری

رویکرد رفتاری در خصوص پرورش و تربیت کودکان، برای درک آنان و کمک به تغییر آنها بسیار مفید است . رویکرد رفتاری می‌ گوید که رفتار خوب و بد هر دو آموخته‌ شده هستند ، همچنین رفتار می‌ تواند «یادگیری‌ زدایی» شده یا تغییر پیدا کند . علت خوش‌ رفتاری و سوء رفتار کودکان ، راه‌های افزایش رفتار خوب ، روش‌ های عمده‌ای برای متوقف ساختن رفتار بد ، مهارت‌ های اساسی در روش محرومیت زمان‌مند و کمک به کودک برای بیان احساسات .

چتری امن برای خانواده

مرکز مشاوره و روانشناسی نیلوفر آبی با دارا بودن مجوز رسمی سازمان بهزیستی کشور با مدیریت سرکار خانم دکتر خدیجه سادات باقرزاده تاسیس شده است . کلینیک نیلوفر آبی با جمعی از مشاوران خبره ، اساتید دانشگاه و درمانگران مفتخر است در خدمت شما عزیزان باشد .

لازم به ذکر است که کلیه خدمات این مجموعه توسط متخصصان دوره دیده در زمینه‌ های مختلف روانشناسی عرضه می‌ شود . همچنین به استحضار می‌ رساند در مرکز مشاوره نیلوفر آبی به طیف گسترده‌ای از مشکلات روانشناسی ، روانپزشکی ، کودک و نوجوان و بزرگسال به صورت فردی ، زوج ، خانواده و گروهی رسیدگی می‌ شود .

نیلوفر آبی، همراه شماست تا یک زندگی ایده‌آل داشته باشید .