تربیت کودک و نوجوان

 

امروزه بیش از هر زمان دیگری ثابت شده است که اصول و روشهای صحیح تربیت کودک و نوجوان سهم بسزایی در سلامت روان و آینده تحصیلی، شغلی، خانوادگی و تعاملات آنها با سایر افراد و اجتماع خواهد داشت . برخی از اصول تربیتی در آموزه های دینی گوناگون آورده شده است که پایه های اولیه تربیت کودک و نوجوان را تشکیل می دهد . ولی کودکان و نوجوانان امروز به لحاظ پیشرفت علم و تکنولوژی روز افزون در دنیا با نسل های گذشته تفاوت های زیادی دارند .

پس لازم است والدین در تربیت کودک و نوجوان خود آگاهی های بیشتری را کسب کنند و نسبت به اصول تربیتی خود بازبینی هایی داشته باشند . یک مشاور کودک و نوجوان آگاه و باتجربه می تواند بسیاری از مشکلات و مسائل والدین درخصوص تربیت کودک و نوجوان را تحلیل و بررسی نموده و راهکارهای مناسب برای برون رفت از مشکلات ناشی از عدم آگاهی والدین در تربیت فرزندان را به آنها ارائه نماید . مرکز خدمات مشاوره نیلوفر آبی آماده ارائه مشاوره در زمینه های گوناگون به شما عزیزان می باشد.

 

چرا به مشاوره تربیت کودک و نوجوان نیاز داریم؟

امروزه شاهد تفاوت و فاصله میان نسل ها هستیم و روش های تربیتی که والدین ما در تربیت ما و نسل ما به کار می بردند تفاوت زیادی با روشهای تربیتی والدینشان نداشته است. ولی آیا امروز می توان با همان اصول و روشهای تربیت کودک و نوجوان به تربیت نسل امروزی پرداخت؟ شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که از شنیدن سخنان و یا نحوه رفتار برخی کودکان و نوجوانان به شدت متعجب شده باشید و در مقایسه با کودکی و نوجوانی خود فاصله زیادی بین خود و آنها ببینید.

همین موضوع باعث می شود که برای افزایش آگاهی های لازم برای تربیت کودک و نوجوان تلاش بیشتری کرده و با مطالعه کتابهای مناسب در این زمینه و یا استفاده از منابع دیگر از قبیل استفاده از خدمات مشاور و … نسبت به افزایش اطلاعات خود در مورد تربیت کودک و نوجوان اقدام نماییم. شاید برخی از شما والدین بگویید که دیگر دیر شده و فرزندان ما با برخی اشتباهات تربیتی ما بزرگ شده و شکل گرفته اند ولی مثل معروف ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه اس در این زمینه هم صادق است .

جلوی اشتباه را از هر جایی می توان گرفت . چنانچه هنوز فرزندانی در سنین کودکی و نوجوانی دارید بهتر است از خدمات مشاوره تربیت کودک و نوجوان استفاده کنید . مرکز خدمات مشاوره نیلوفر آبی آماده ارائه مشاوره در زمینه های تربیت کودک و نوجوان ، مشاوره شغلی و تحصیلی ، مشاوره خانواده و … به شما عزیزان است .

تربیت کودک و نوجوان ضرورت استفاده از خدمات مشاوره کودک و نوجوان

مشاوره تربیت کودک و نوجوان برای چه کسانی لازم است؟

ممکن است برخی افراد تصور کنند که مشاوره تربیت کودک و نوجوان برای کودکان و نوجوان برگزار می شود در حالی که این موضوع درست نیست . مشاور کودک و مشاور نوجوان به حل موضوعات و مشکلاتی که فرزندان ما در سنین کودکی و نوجوانی با آن دست به گریبان هستند یاریگر آنهاست و مشاوره با خود فرزندان و گاهی بدون حضور والدین صورت می گیرد ولی مشاوره تربیت کودک و نوجوان به والدین اختصاص دارد.

والدین جوان و حتی والدین میان سالی که فرزندانی در سنین کودکی و نوجوانی دارند باید اصول و روشهایی در جهت تربیت صحیح فرزند بیاموزند تا به لحاظ روانی و اجتماعی آسیب های جبران ناپذیر به آنها وارد نکنند. مشاوره تربیت کودک و نوجوان حتی برای زوج های جوانی که هنوز صاحب فرزندی نشده اند مفید است تا با آگاهی از مسائل تربیتی و با دید باز نسبت به مسائل تربیتی نسبت به فرزندآوری اقدام نمایند و پایه های تربیتی فرزندان خود را اصولی چیدمان کنند.

چرا تربیت کودک و نوجوان تا این حد مهم است؟

بسیاری از مشکلات روانی ، ارتباطی و رفتاری که افراد در بزرگسالی تجربه می کنند ناشی از تربیت ناصحیح و برخوردهای غلط والدین با آنها می باشد . بسیاری از والدین خود گرفتار والدین سمّی بوده اند و به دلیل عدم درمان مشکلات روانی خود به کودکان و نوجوان خود به طور ناخواسته آسیب می زنند. تربیت کودک و نوجوان باید در جنبه های مختلف صورت گیرد و تنها به مودب و منضبط بارآوردن کودک و نوجوان محدود نمی شود.

کودکان و نوجوانان می باید در سایه محبت و لطف و هماهنگی تربیتی والدین رشد کنند و در همه زمینه های روانی ، عاطفی ، جسمی ، اجتماعی و … رشد و بالندگی داشته باشند . تربیت کودک و نوجوان مقوله پیچیده ای است چرا که انسان موجودی پیچیده است. با کمک از علم و آگاهی یک مشاور کودک و نوجوان آگاه و باتجربه میتوان با زوایای گوناگون شخصیتی و احساسی کودک و نوجوان آشنا شد و سعی در تربیت اصولی فرزندان نمود تا در آینده مشکلات و مسائل کمتری گریبانگیر والدین و فرزندان گردد .

تربیت کودک و نوجوان چرا مشاوره کودک و نوجوان

بهترین مشاور تربیت کودک و نوجوان در تهران

مرکز خدمات مشاوره نیلوفر آبی یکی از بهترین مراکز مشاوره ای در شهر تهران می باشد . مشاوره به صورت حضوری و تلفنی امکان پذیر است و شما بعنوان والدینی آگاه و مسئول می توانید کلیه سوالات خود در زمینه تربیت کودک و نوجوان را از مشاوران خبره این مرکز جویا شوید .

چتری امن برای خانواده

مرکز مشاوره و روانشناسی نیلوفر آبی با دارا بودن مجوز رسمی سازمان بهزیستی کشور با مدیریت سرکار خانم دکتر خدیجه سادات باقرزاده تاسیس شده است. کلینیک نیلوفرآبی با دارا بودن جمعی از مشاوران خبره، اساتید دانشگاه و درمانگران مفتخر است در خدمت شما عزیزان باشد.

لازم به ذکر است که کلیه خدمات این مجموعه توسط متخصصان دوره دیده در زمینه‌های مختلف روانشناسی عرضه می‌شود. همچنین به استحضار می‌رساند در مرکز مشاوره نیلوفر آبی به طیف گسترده‌ای از مشکلات روانشناسی ، روانپزشکی، کودک و نوجوان و بزرگسال به صورت فردی ، زوج ، خانواده و گروهی رسیدگی می‌شود.

نیلوفر آبی، همراه شماست تا یک زندگی ایده‌آل داشته باشید.

در اینستاگرام ما را دنبال کنید .