معرفی کتاب، فیلم و ویس و کلیپ‌های آموزشیدر نیلوفر آبی

 

معرفی کتاب ، در حوزه روانشناسی ، کتاب ، فیلم و…. ابزارهای کمک آموزشی محسوب می‌شوند و در جهت درک بهتر و تثبیت مطالب تاثیر گذاری چشم‎‌گیری دارند.

در آموزش هر چه از تعداد بیش‌تری از حواس پنجگانه استفاده شود (بینایی، شنوایی، بویایی، چشایی و لامسه) انتقال و درک و تثبیت کامل‌تری اتفاق می‌افتد. دقیقا به همین دلیل در تمام آموزش‌ها، استفاده صرف از شیوه سخنرانی منع شده و بکارگیری ابزارهای کمک آموزشی توصیه می‌شود. به خصوص «حس شنوایی».

در عصری که عصر ثانیه ها نام گرفته، «وقت» ارزش فوق العاده ای خواهد داشت.  آدمها مرتب از کمبود وقت و نداشتن فرصت ، روز و شب مثل برق و باد میگذره و…. دم میزنند. می بایست تدبیری برای انتقال علم و دانش و منطق، اندیشید تا هم از آموزش محروم نشویم هم از وقت محدودمان بهترین استفاده را ببریم.

راهبردهای استفاده بهینه از زمان در بحث آموزش
هنر :
چه بسا کلی مفاهیم سنگین و عمیق در یک اثر هنری منقل میشود که در شرایط دیگر مستلزم صرف کلی وقت و هزینه خواهد بود. اثر هنری مانند یک نقاشی، یک عکس، یک فیلم، کوتاه یا بلند . یک انیمیشن یک فرش، یک عکس نوشته و…..

 تکنولوژی آموزشی :
این مورد، شرایطی را برای آموزش ایجاد میکند که فرد آموزنده از تمام حواس پنجگانه خود استفاده کرده و لذا زودتر به سطح تسلط در آن موضوع خواهد رسید . تکنولوژی مانند، وسایل آزمایشگاهی، مانند لپ تاپ ، ویدیو پروژکتور ، نرم افزارهای کمک آموزشی و…

در حوزه روانشناسی کتاب، فیلم، پادکست و …. ابزارهای کمک آموزشی محسوب می‌شوند و در جهت درک بهتر و تثبیت مطالب تاثیر‌گذاری مطلوب چشم‌گیری دارند.