معرفی دکتر روانشناس خوب و ویژگی های آن

دکتر روانشناس خوب

اگر در جستجوی یک دکتر روانشناس خوب هستید، مهم است فردی را انتخاب کنید که در بهبود وضعیت شما مؤثر باشد. بر همین اساس مراجعه کنندگان باید با ویژگی های یک روانشناس خوب آشنا باشند تا بتوانند روند درمان خود را به خوبی سپری کنند. 

مرکز خدمات مشاوره نیلوفر آبی، دکتر روانشناس باقری می تواند با جلسات مشاوره موثر به شما کمک کند تا به آرامش درونی برسید، خود را بهتر بشناسید و با آرامش به زندگی خود ادامه دهید.

برای ارتباط با این مرکز روانشناسی می توانید با شماره تلفن ۰۹۹۱۰۴۴۳۱۲۰ تماس بگیرید.

چه چیزی یک دکتر روانشناس خوب را تعریف می کند؟

ارتباط موثر: یک روانشناس خوب در جلسات روانشناسی زمان زیادی را برای برقراری ارتباط با مراجعه کنندگان صرف می کند تا بتواند درک بهتری از مشکلات افراد داشته باشد. همچنین وی می تواند با تمام قشرهای جامعه ارتباط برقرار کند.

رازدار: در هنگام جلسات مشاوره روانشناسی، مراجعه کننده صحبت هایی را بازگو می کند که در هیچ جایی درباره آن صحبت نمی کند، بنابراین دکتر روانشناس باید مورد اعتماد باشد تا افراد بتوانند به او اطمینان کنند. همچنین با افراد همدردی می کنند و درک مسائل مختلف از ویژگی های روانشناسان خوب محسوب می شود.  

روش درمانی موثر: دکتر روانشناسی بالینی خوب با توجه به مسائل در افراد مختلف، برای هر کدام از آنها روش درمانی مربوط به مسائل ارائه می دهد و این روش به صورت منسجم و منظم انجام می شود.  

 بررسی روند درمان: بعد از جلسات درمانی، عملکرد و وضعیت روحی مراجعه کننده توسط دکتر روانشناس به صورت منظم بررسی می شود. این کار موجب تسریع در روند درمان افراد خواهد شد.

درمان متناسب با مراجعه کنندگان: روانشناس خوب درمانی متناسب با شخصیت، باور، توانایی ها، رفتار و مشکلات مراجعه کنندگان ارائه می دهد و هیچ گاه درمانی یکسان برای افراد مختلف پیشنهاد نمی کند.

القاکننده امید و خوش بینی: روانشناس خوب هنگام درمان مراجعه کنندگان می کوشد که به جز بررسی رفتار و مسائل آنها، ویژگی های مثبت‌شان را نمایان کرده و همواره نگرش مثبت و امید را به افراد القا می کند.

توانمند و با تجربه: دکتر خوب روانشناس با توجه به تجربه ای که در موارد مختلف دارد، توانایی بالا در تشخیص مشکلات مراجعه کنندگان خواهد داشت. همچنین از روش های موثر درمانی که در موارد مشابه وجود داشته، استفاده می کنند.

شکیبا و بردبار: از ویژگی های خاص دکتر روانشناس خوب، داشتن صبر و حوصله بسیار است. او در طول درمان عمیق ترین لایه های روانی افراد را مورد بررسی قرار می دهد تا بتواند افکار، ترس ها و دلایل رفتارهای ناخوشایند آنها را کشف کند. همچنین روانشناس خوب یک شنونده بسیار باحوصله است و علاوه بر شنیدن حرف های مراجعه کنندگان به خوبی با زبان بدن آنها نیز ارتباط برقرار می کند. سپس از طریق این موارد می تواند علت مسائل مراجعه کنندگان را کشف کند و برای آن راهکارهای درمانی موثر ارائه می دهد.

روانشناس خوب

دکتر روانشناس بالینی خوب

بررسی آسیب های روانی و سلامت روان یکی از مواردی است که توسط دکتر روانشناس بالینی مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین موجب بهبود سلامت روان و عملکرد رفتاری می شود.

از مواردی که توسط دکتر روانشناس بالینی مورد بررسی قرار می گیرد می توان به مسائل رفتاری مانند اختلال های فکری و عصبی، مشکلات فردی یا اجتماعی، وسواس، افسردگی، اختلال عملکردی مثل سوء مصرف مواد و وابستگی های فکری اشاره کرد.

مراجعه به یک دکتر روانشناس بالینی خوب می تواند در درمان وسواس، افسردگی، مسائل رفتاری مختلف و ترک اعتیاد موثر باشد. برای استفاده از دکتر روانشناس بالینی خوب می توانید با مرکز خدمات مشاوره نیلوفر آبی تماس بگیرد و در این باره نیز مشاره لازم را دریافت کنید.

دکتر روانشناس خوب در تهران

زمانی که افراد در جستجوی یک دکتر روانشناس خوب برای درمان مشکلات رفتاری خود هستند، به علت اینکه گاهی جلسه های مشاوره درمانی طولانی است، دوست دارند به مرکز مشاوره روانشناسی مراجعه کنند که در نزدیکی محل زندگی آنها باشد تا بتواند به راحتی روند درمان را سپری کند و مشکلی در رفت و آمد نداشته باشند.

بنابراین پیشنهاد می شود قبل از مراجعه به دکتر روانشناس حتما این مورد را نیز بررسی کنید.

همچنین از آنجایی که تهران به عنوان پایتخت کشور، دارای مراکز بسیار روانشناسی است، توصیه می شود از قبل از مراجعه به این مراکز، اطلاعات مفید را درباره ویژگی های دکتر روانشناسی که می خواهید به آن مراجعه کنید، کسب کنید. سپس برای گرفتن وقت مراجعه اقدام کنید.

دکتر روانشناس خوب برای نوجوانان

افراد بعد از رسیدن به سن بلوغ ممکن است دچار اختلال های رفتاری شوند که گاهی علت آن محیط پیرامون، استرس، وضعیت خانوادگی آنها است و در برخی از موارد مسائل ژنتیکی و جسمی در بروز این نوع رفتارها موثر است. برای تشخیص درست درباره مشکلات نوجوانان باید به یک دکتر روانشناس خوب که در این زمینه نیز تجربه لازم را دارد، مراجعه کرد.

عدم توجه به مسائل رفتاری و روانی در دوره نوجوانی، احتمال بروز مشکلات اساسی در دروان جوانی و بزرگسالی خواهد بود، بنابراین پیشنهاد می شود قبل از ایجاد اختلالات رفتاری شدید در نوجوانان، حتما به یک دکتر روانشناس مراجعه شود.  

پیشنهاد ویژه نیلوفر آبی برای نوجوانان: شازده کوچولو

روانشناس خوب تهران

دکتر روانشناس خانواده

برای حل مسائل مختلف مانند ازدواج، زناشویی، زوجین، پدر و مادر با فرزندان مراجعه به یک دکتر روانشناس خانواه یکی از راهکارهای اصلی در حل مشکلات خانوادگی است.

روانشناس خانواه به بررسی مسائل مختلف مانند سوء مصرف مواد مخدر، افسردگی، اختلالات عملکردی و فکری، تعارض فرزند و والدین، پرخاشگری نوجوانان، آزار جنسی، خودکشی، خیانت و خشونت رفتاری زوجین می پردازد.

با بهره مندی از روانشناس خوب خانواده، زندگی با آرامش را تجربه خواهید کرد.

خانم دکتر روانشناس باقر زاده در این زمینه می تواند به شما مراجعه کنندگان گرامی راهکارهای مفید روانشناسی ارائه دهد.

دکتر روانشناس زن خوب

روانشناس خوب کسی است که روان و ذهن افراد را مورد بررسی قرار می گیرد. بر همین اساس مراجعه کنندگان باید با او ارتباط نزدیک و صمیمانه ای برقرار کنند، بنابراین گاهی افراد در هنگام انتخاب روانشناس به جنسیت آن توجه می کنند، زیرا برای افراد مهم است که تحت درمانی چه کسی قرار گیرند.

برای مثال زنان به علت حساسیت هایی که دارند، در برخی از موارد تمایل دارند به یک دکتر روانشناس خوب زن مراجعه کنند تا بتواند با او ارتباط برقرار کنند و در بیان احساسات خود راحت باشند.

البته زمانی که یک دکتر روانشناس به علت استفاده از روش های درمانی موثر جزو بهترین روانشناسان باشد، دیگر مسئله جنسیت آن مطرح نخواهد بود، افراد برای حل مشکلات خود به آن مراجعه خواهند کرد، زیرا یک دکتر خوب روانشناس توانایی برقراری ارتباط با همه افراد در قشرهای مختلف را دارا است.

از ویژگی های برتر دکتر روانشناس خوب زن در تهران این است که با بررسی و حل مشکلات فردی و اجتماعی مراجعه کنندگان، سعی در ارتقای سطح کیفی آنها دارد.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله مشاوره افسردگی با بهترین روانشناس پیشنهاد می شود.

روانشناس خوب زن

مرکز مشاوره و روانشناسی نیلوفر آبی با دارا بودن مجوز رسمی سازمان بهزیستی کشور با مدیریت سرکار خانم دکتر خدیجه سادات باقرزاده تاسیس شده است. کلینیک نیلوفرآبی با دارا بودن جمعی از مشاوران خبره، اساتید دانشگاه و درمانگران مفتخر است در خدمت شما عزیزان باشد.

لازم به ذکر است که کلیه خدمات این مجموعه توسط متخصصان دوره دیده در زمینه‌های مختلف روانشناسی عرضه می‌شود.

همچنین به استحضار می‌رساند در مرکز مشاوره نیلوفر آبی به طیف گسترده‌ای از مشکلات روانشناسی، روانپزشکی، کودک و نوجوان و بزرگسال به صورت فردی، زوج، خانواده و گروهی رسیدگی می‌شود.

نیلوفر آبی، همراه شماست تا یک زندگی ایده‌آل داشته باشید.