چهار نشانه جدایی زوج‌ها

جدایی زوج‌ها - کلینیک مشاوره نیلوفر آبی

چهار نشانه جدایی زوج‌ها

استناد از پژوهشی که دکتر جان گاتمن ، روانشناس بالینی ، در مورد ثبات ازدواج انجام داده است .

«آمار ثابت کرده این چهار سوار نشانه‌های اولیه طلاق یا پایان رابطه است.»

⛔ «اولین و بدترین این چهار سوار را او ، تحقیر و اهانت شمرده است .

⛔ دومین سوار ، گرفتن حالت تدافعی است . «به جای گوش کردن و تغییر رفتار در موضع دفاعی قرار گیرد».

⛔ سوار سوم ، سکوت اختیار کردن است .

⛔ آخرین سوار نیز انتقاد و ایراد گرفتن است .

توجه
این علایم ونشانه‌ها را در زندگی مشترک خودتان چک کنید .

پیشنهاد می کنیم مقاله ساختن رابطه خوب را مطالعه کنید . 

جدایی زوج‌ها - علائم و نشانه ها

نشانه های پایان زندگی مشترک

اگر شما و همسر یا شریک عاطفی تان در زندگی این کارها را انجام میدهید یک خبر بد دارم . شما به پایان زندگی مشترک خود نزدیک شده اید :

  • در کارهای خانه با هم همکاری نمی کنید و همه مسئولیتها به عهده یک نفر است .
  • در روابط خود دائما از هم انتقاد می کنید و همدیگر را زیر سوال می برید .
  • احساس طرد شدگی ، تنهایی و عدم صمیمیت دارید و از هم صحبتی با هم لذت نمی برید.
  • همسرتان دائما شما را تحقیر می کند و یا شما احساس غرور و برتری نسبت به او دارید .
  • مانند یک فرد مجرد زندگی می کنید و مسئولیت و تعهدی نسبت به همسر خود ندارید .
  • رابطه جنسی با همسر خود ندارید در حالیکه از نظر جسمی و روحی مشکلی برای این کار وجود ندارد فقط تمایلی برای ایجاد رابطه از طرف هیچ کدامتان وجود ندارد .
  • وقتی از هم ناراحت و عصبانی می شوید یک دعوا و تنش بزرگ بین شما ایجاد می شود که شما را به هم می ریزد .
  • آینده خود را جدا از همسر یا شریک عاطفی خود تصور می کنید .
  • فکر خیانت به ذهنتان می رسد ولی لزوما آن را اجرا نمی کنید .
  • به همسر خود دروغ می گویید و مسائل مرتبط به زندگی مشترکتان را از او مخفی می کنید .
  • به همدیگر اهمیت نمی دهید و در واقع اولویت هم نیستید یعنی دیگران اعم از پدر و مادر ، خواهر و برادر و حتی فرزند به همسرتان اولویت دارند.
  • اهداف و علایق مشترک ندارید و هر کدامتان سرگرمی ها و دوستان و علایق متفاوتی دارید .

مقاله پیشنهادی : افشای خیانت

جدایی زوج‌ها - نشانه های پایان زندگی مشترک

چطور از پایان یافتن زندگی مشترکمان پیشگیری کنیم ؟

بسیاری از مسائلی که منجر به طلاق و جدایی زوجین می شوند شاید با چند دستورالعمل ساده و تغییر برخی باورها و رفتارها امکان پذیر بوده ولی به دلیل عدم آگاهی زندگی مشترک به پایان خود رسیده است . برخی راههای پیشگیری از پایان زندگی مشترک را با هم مرور می کنیم :

1- اولین و موثرترین راه جهت پیشگیری از پایان زندگی مشترک و طلاق مراجعه به روانشناس و مشاور است . یک مشاور آگاه و با تجربه زوجین را از نظر روانی ارزیابی می کند و با شناخت انتظارات و مشکلات آنها ، راه درست را به زوجین نشان می دهد .

کلینیک مشاوره نیلوفر آبی آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان در زمینه های گوناگون از قبیل خانواده ، زوجین ، کودک ، نوجوان و … می باشد .

2- اگر همسر خود و زندگی مشترکتان را دوست دارید بهتر است هر چه زودتر بالغانه رفتار کنید . بسیاری از تنش ها و چالش هایی که در زندگی مشترک اتفاق می افتد نتیجه رفتار کودکانه یکی از زوجین یا هر دوی آنها می باشد .

رفتارهایی از قبیل قهر ، خشم ، فحاشی ، کتک زدن و … رفتارهای کودکانه هستند که باید کنار گذاشته شوند و به جای آنها خونسردی ، آرامش ، ارزیابی موقعیت و مشکل و انتخاب راه حل درست جایگزین شود .

3- بسیاری از مشکلات زناشویی از لجبازی بین زوجین و رفتار تلافی جویانه آنها نشات می گیرد . همواره سعی کنید از دعوا جلوگیری کنید و کوتاه بیایید تا بتوانید اوضاع را کنترل کنید . لجبازی فقط می تواند کار را خراب تر از قبل کند .

4- اگر شما خونسردی خود را حفظ کنید و بالغانه رفتار کنید همسرتان هم تحت تاثیر شما قرار می گیرد و دست از رفتار بچه گانه خود برمی دارد . در این زمان می توانید با هم گفتگو کنید .

5- هرگز به فکر تغییر دادن همسر خود نباشید بلکه رفتارهای نادرست خود را اصلاح کنید . در زندگی زناشویی بیشتر برای هم وقت بگذارید چرا که بسیاری از مشکلات از ناکامی های عاطفی سرچشمه می گیرد .

6- سرگرمی ها و علایق مشترک بین خود و همسرتان پیدا کنید . با یکدیگر صحبت کنید ، انتظارات خود را بیان کنید ، به هم احترام بگذارید و به یکدیگر احساس ارزشمندی بدهید .

مطلب مرتبط : صمیمیت زوجین 

جدایی زوج‌ها - پیشگیری از جدایی

کلام آخر

از آنجا که طلاق و جدایی آثار مخربی روی زوجین و از همه مهمتر روی فرزندان آنها دارد باید مهارتهای زناشویی و ایجاد ارتباط در خانواده آموزش داده شود . مطالعه کتاب ، مراجعه به روانشناس و کار کردن روی آگاهی های فردی و خودشناسی می تواند گره از بسیاری از مشکلات زوجین باز کند .

اگر قصد حل و فصل مشکلات بین خود و همسرتان را دارید و یا از طلاق عاطفی رنج می برید توصیه می کنیم با کلینیک مشاوره نیلوفر آبی تماس بگیرید .

 

چتری امن برای خانواده

مرکز مشاوره و روانشناسی نیلوفر آبی با دارا بودن مجوز رسمی سازمان بهزیستی کشور با مدیریت سرکار خانم دکتر خدیجه سادات باقرزاده تاسیس شده است. کلینیک نیلوفرآبی با دارا بودن جمعی از مشاوران خبره، اساتید دانشگاه و درمانگران مفتخر است در خدمت شما عزیزان باشد.

لازم به ذکر است که کلیه خدمات این مجموعه توسط متخصصان دوره دیده در زمینه‌های مختلف روانشناسی عرضه می‌شود.

همچنین به استحضار می‌رساند در مرکز مشاوره نیلوفر آبی به طیف گسترده‌ای از مشکلات روانشناسی، روانپزشکی، کودک و نوجوان و بزرگسال به صورت فردی، زوج، خانواده و گروهی رسیدگی می‌شود.

نیلوفر آبی، همراه شماست تا یک زندگی ایده‌آل داشته باشید.