ما و رنج ها

ما و رنج ها - کلینیک مشاوره نیلوفر آبی

ما و رنج ها

شنیدین میگن انسانها در رنج زندگی می کنند و رنج رو نمیشه از زندگی آنها حذف کرد .

حالا منطقش :

ما آدمها موجوداتی به شدت نیازمند هستیم ، از طرفی جهانی که در آن زندگی می‌کنیم پر از محدودیت است . محدودیت منابع در همه ابعاد زندگی.

در این تقابل نیازمند بودن و وجود محدویت ، بدیهی است که تضاد منافع بوجود بیاید و متعاقبا و متناوباً ناکامی .

این ناکامی ها همان رنج های ماست .

انکار رنج ها و شکایت از وجودشان کمکی برای کم کردن و تحمل کردنش نمی کنه .

رنج ها را باید شناخت و باید ابراز کردشون .

مقاله پیشنهادی : حل مشکلات نیازمند یک ذهن آرام است 

ما و رنج ها - منطق رنج کشیدن

چطور از رنج خلاص شویم ؟

فرد امین و دانایی پیدا کنید تا رنج های تان را بدون قضاوت بشنود . رنج ها را حبس نکنید ، رنج ها قدرت تخریب بالایی دارند ، حتما در محیط امن ، آرام آرام رهایشان کنید .

حتی شده روی کاغذ و حتی به شکل یه نامه ، نامه ای که شاید هرگز به دست صاحبش نرسه ، شاید هرگز پست نشه ، نامه ای که حاوی درد دلهای ناگفته باشه ، حامل اشکهای تو سکوت جاری شده و شاهد ضجه های پنهانی .

به هر حال رنج ها را ، به آرامی آزاد کنید تا بخاطر فشار روانی ، منفجر نشوند .

این لطف رو در حق خودت بکن . تصمیم بگیر که خودت رو خلاص کنی .

سبک کنی . بار سنگینی که روی دوش خودت هر روز اینور و اونور می ‌بری نجات بده .

راحت شو ، بذارشون پایین . کمرت رو صاف کن ، یه نفس راحتی و عمیقی بکش و از صمیم قلبت بگو ، آخیش راحت شدم .

بیشتر بخوانید : آلکسی تایمیا یا نارسایی هیجانی 

ما و رنج ها - از رنجی که می بریم

فرق میان درد و رنج چیست؟

با نگاهی به فرهنگ خودمان می بینیم که همیشه درد و رنج در کنار هم به کار می رود و شاید معنای مشابهی برای آن در نظر گرفته شود در حالی که این دو مفهوم از جهاتی با هم تفاوت دارند . معمولا درد با جنبه فیزیکی آسیب و صدمه همراه است در حالی که رنج بیشتر مفهوم ذهنی و غیرفیزیکی دارد .

ما و رنج هایمان از کودکی با هم همراه بوده ایم و این رنج زمانی در کودکی نداشتن یا از دست دادن یک اسباب بازی است و زمانی در بزرگسالی یک شکست عاطفی و عشقی. ما و رنج ها با هم بزرگ شده ایم و دیگر شبیه گذشته هایمان نیستیم . در حالی که درد تقریبا همیشه به یک صورت خود را نشان می دهد . مثل پادرد ، سردرد ، دندان درد و … که در همه سنین می تواند موجب آزار افراد شود ولی رنج می تواند گستره وسیعی از اتفاقات و رویدادها را شامل شود که موجب رنج می شود .

چه بسا مسئله ای که موجب رنج دیگری است برای ما رنج محسوب نشود و بالعکس . ما و رنج ها زمانی که آنها را شناختیم، می توانیم راحت تر کنار بیاییم و برای برون رفت از آن تدابیر بهتری بیندیشیم.

کلام آخر 

در این مطلب سعی کردیم در مورد مقوله ما و رنج هایمان صحبت کنیم ، فرق درد و رنج را بدانیم و یاد بگیریم چطور از رنج خلاص شویم. ما و رنج ها در زندگی دو بخش جدایی ناپذیر هستیم که این به دلیل ماهیت انسان بودنمان است و انسانی که هیچ رنجی نداشته باشد بسیاری از جنبه های رشد و مراحل تکامل خود را طی نخواهد کرد. مهم در این زمینه این است که ما و رنج ها چطور با هم کنار می آییم و با درسی که از رنج گرفته ایم آن را پشت سر می گذاریم.

چتری امن برای خانواده

مرکز مشاوره و روانشناسی نیلوفر آبی با دارا بودن مجوز رسمی سازمان بهزیستی کشور با مدیریت سرکار خانم دکتر خدیجه سادات باقرزاده تاسیس شده است. کلینیک نیلوفر آبی با دارا بودن جمعی از مشاوران خبره ، اساتید دانشگاه و درمانگران مفتخر است در خدمت شما عزیزان باشد .

لازم به ذکر است که کلیه خدمات این مجموعه توسط متخصصان دوره دیده در زمینه‌های مختلف روانشناسی عرضه می‌ شود .

همچنین به استحضار می‌ رساند در مرکز مشاوره نیلوفر آبی به طیف گسترده‌ای از مشکلات روانشناسی ، روانپزشکی ، کودک و نوجوان و بزرگسال به صورت فردی ، زوج ، خانواده و گروهی رسیدگی می‌ شود .

نیلوفر آبی ، همراه شماست تا یک زندگی ایده‌آل داشته باشید .