کودک نگاهش به زندگی متفاوت است، دلش می‌خواهد دنیا پر از رنگ‌های شاد و زیبا و از عشق سرشار باشد؛ می‌خواهد این دنیا را با خود همراه کند تا نوجوانی؛ و این زمزمه امید بخش زندگی است.

اما زمانی هست که او به خودش می‌آید و دچار درد می‌شود که ممکن است بعضی از آن‌ها عمیق باشند و آنجاست که مجبور می‌شود گاهی از رنگ‌های تیره و شاید گاهی فقط از رنگ سیاه استفاده کند و همراه با این غم وارد نوجوانی شود هویتش شکل بگیرد با همین نگاه صفر و یک.

اما او باید بیاموزد که دنیا همیشه رنگین کمان نیست گاهی رعد و برق دارد و باید خودش حل مسئله کند و مدادهای رنگی را انتخاب کند و اینجاست که روانشناس کودک و نوجوان «نقاشی» می‌شود.

نقاشی کودک بیان کننده رابطه او با محیط اطراف و پیرامون است. از طریق تفسیر نقاشی کودک میتوان به ترسها، نیازها، توانایی ها، هوش و رشد شناختی او پی برد. همچنین استفاده از رنگها در تفسیر نقاشی کودک بسیار مهم است.

  • استفاده از رنگ سیاه و سفید: نشانگر اضطراب، ترس، غم و ناامیدی است.
  • رنگ قهوه ای: مقابله با فشار والدین جهت نظافت 
  • رنگ بنفش: نشان اضطراب و تمایل به تضاد
  • رنگ آبی: نشانگر کودکی درون گرا و در صلح و آرامش
  • رنگ سبز: تمایل کودک به برقراری ارتباط و تمایل به جلب توجه 
  • رنگهای دیگر نیز هر یک نشان از یک حالت روانی و جسمی کودک است.

خدمات مرکز مشاوره نیلوفر آبی

مرکز مشاوره نیلوفر آبی ، به خانواده ها و افرادی که تغییرات و رویدادهای مختلف زندگی را تجربه می کنند، راهکارهای مختلف ارائه می دهد که عبارت است از:

تربیت کودک و نوجوان

روانشناسی کودک

مشاوره نوجوان

مشاوره تحصیلی

چتری امن برای خانواده

مرکز مشاوره و روانشناسی نیلوفر آبی با دارا بودن مجوز رسمی سازمان بهزیستی کشور با مدیریت سرکار خانم دکتر خدیجه سادات باقرزاده تاسیس شده است. کلینیک نیلوفر آبی با دارا بودن جمعی از مشاوران خبره ، اساتید دانشگاه و درمانگران مفتخر است در خدمت شما عزیزان باشد .

لازم به ذکر است که کلیه خدمات این مجموعه توسط متخصصان دوره دیده در زمینه‌های مختلف روانشناسی عرضه می‌شود. همچنین به استحضار می‌رساند در مرکز مشاوره نیلوفر آبی به طیف گسترده‌ای از مشکلات روانشناسی ، روانپزشکی ، کودک و نوجوان و بزرگسال به صورت فردی ، زوج ، خانواده و گروهی رسیدگی می‌شود.

نیلوفر آبی، همراه شماست تا یک زندگی ایده‌آل داشته باشید.

در اینستاگرام ما را دنبال کنید . 

مشاوره کودک و نوجوان به شما والدین کمک می کند تا در تربیت فرزندان خود آگاهی بیشتری داشته باشید . برای شرکت در جلسات مشاوره کودک و نوجوان به صورت حضوری و یا آنلاین می توانید با مرکز خدمات مشاوره نیلوفر آبی تماس بگیرید . مشاوره کودک و نوجوان می تواند در حضور خود کودک و نوجوان هم انجام شود ولی اغلب در مواقعی انجام می شود که آنها حضور ندارند . همچنین در گروه واتساپی دکتر خدیجه باقرزاده به صورت گروهی و فردی مشاوره کودک و نوجوان انجام می شود . شما می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس گرفته و نسبت به رزرو وقت اقدام نمایید . 

کودک و نوجوان مشاور کودک و نوجوان

برای تربیت کودک و نوجوان ، باید اطلاعات مفیدی در این خصوص داشت . متاسفانه بسیاری از پدر و مادرها بدون کسب اطلاعات لازم اقدام به بچه دار شدن می کنند بدون اینکه از تربیت صحیح اطلاعی داشته باشند . تربیت ناصحیح کودک و نوجوان می تواند در روند رشد شخصیت کودک اختلال ایجاد کرده و او را با مشکلات فراوانی در آینده مواجه کند . به همین دلیل برای پیشگیری از اتفاقات ناگوار آینده و عدم بروز اختلالات روانی در فرزندان باید نسبت به تربیت کودک و نوجوان حساس بود . شما می توانید با جلسات مشاوره گروهی یا انفرادی نسبت به افزایش اطلاعات خود در این زمینه اقدام کنید .