معرفی کتاب کار راهنمای غلبه بر اهمال کاری، نگرانی و کمال گرایی

غلبه بر اهمال کاری

کتاب غلبه بر اهمال کاری، نگرانی و کمال گرایی

فکر می کنید فرد کمال گرایی هستید و کارهای خود را به تعویق می اندازید، یا به عنوان یک فرد  اهمال کار شناخته می شوید؟ تا به حال برای غلبه بر اهمال کاری خود دنبال راه حلی بوده اید؟ 

برای اینکه مطمئن شوید فردی کمال گرا هستید سوالات زیر را از خودتان بپرسید، و در صورت پاسخ مثبت به این سوالات، می توان گفت نشانه های کمال گرایی در شما وجود دارد.

شما هم دائماً کارهای سخت را به بعد موکول می‌کنید؟! نه کارتان را انجام می‌دهید و نه تفریح می‌کنید؟! عذاب وجدان هم دارید که کارهایتان را انجام ندادید؟! به سختی تصمیم می‌گیرید و از روبه‌رو شدن با مشکلات گریزان هستید؟! در یک کلام اهمال‌کاری می‌کنید؟! 

کلینیک نیلوفر آبی خدمات مشاوره ، مشاور خانواده ، مشاوره ازدواج ، مشاوره فردی و .. را ارائه می دهد.

خلاصه کتاب غلبه بر اهمال کاری

اهمال‌کاری عمدتاً در اثر اضطراب به وجود می‌آید و این راز بزرگی است که خیلی‌ها نمی‌دانند. ترس از شکست، ترس از موفقیت!

همین‌طور کما‌ل‌گرایی همگی به اضطراب و نهایتاٌ به اهمال‌کاری ختم می‌شوند. احتمالاٌ شما هم هنگامی‌که اضطراب دارید به جای حل مسائل سعی می‌کنید کار را به بعد موکول کنید و حل مشکل اهمال‌کاری تبدیل شده به یکی از آرزوهای شما.

بله، سخت است، اما یک خبر خوب برای شما داریم، اینکه *اهمال‌کاری عادت است و هر عادتی قابل تغییر!* با مهارت‌هایی که قدم به قدم آموزش داده می شود، می‌توانید کارهایتان را یکی‌یکی انجام داده و از زندگی هم لذت ببرید، اعتمادبه‌نفس داشته باشید و شاد زندگی کنید، دیگر خبری از عذاب وجدان نیست!

آموزش ما شامل تمام ابزارهایی است که برای غلبه بر اهمال‌کاری ناشی از اضطراب نیاز دارید؛ هر چیزی که لازم باشد آماده شده است! با ما که باشید خیلی سخت نیست، تخصصی اما ساده ….

مطالعه این کتاب می تواند کمک خوبی برای افرادی باشد که به دنبال غلبه بر اهمال کاری و کمال گرایی خود هستند.

گاهی فرد به دلیل اضطراب و وسواس زیاد نمی تواند عادت های بد خود را ترک کند و ممکن است در یک دور باطل بیفتد، این زمانی است که مراجعه به یک روانشناس با تجربه در این زمینه می تواند کمک بسیاری برای فرد باشد.

خدمات مشاوره و روانشناسی در دو شکل فردی و گروهی ، میتواند به شما کمک کند تا در یک روند تخصصی از این عادات خسته کننده رها شوید .

کمال گرایی - مرکز مشاوره نیلوفر آبی

علت کمال گرایی چیست؟

شاید بتوانیم کمال گرایی را به عنوان یک ویژگی مثبت در نظر بگیریم، که به افزایش شانس و موفقیت فرد منجر می شود، این در صورتی است که فرد دست از تلاش بر ندارد. کمال گرایی منفی یا کامل گرایی در انسان می تواند به فرد آسیب برساند و منجر به شکست و عدم موفقیت در فرد شود. 

امروزه از مشکلاتی که برخی از انسان ها با آن مواجه هستند ، کمالگرایی است ، که شاید خودشان متوجه آن نباشند. حتی برخی افراد به شکل بیمارگونه ای بروز می دهد و فرد دائما خودش را مورد سرزنش قرار می دهد. 

برخی از نشانه های کمال گرایی منفی

فرد دارای عزت نفس پایین است

نمی تواند هیچ کاری انجام دهد

خود را سرزنش می کند

خودش را با دیگران مقایسه می کند 

و …

درمان کمالگرایی

در صورتی شخص به مدت طولانی  درگیر این مشکل است و با راه حل هایی مانند کتاب، تمرین های فردی و .. نتوانسته برا این کمالگرایی غلبه کند، روان درمانگر یا مشاور می تواند بهترین کمک برای فرد باشد.

اگر  ترس از شکست، اضطراب و احساس ناکافی بودن دارید، یا یکی از علائم کمالگرایی را دارید، برای دریافت مشاوره فردی و رزرو نوبت با شماره 02122383770 تماس بگیرید.

در اینستاگرام با ما همراه باشید.