استفاده از قدرت تلقین

قدرت تلقین - کلینیک نیلوفر آبی

استفاده از قدرت تلقین

انسان موجودی تلقین پذیر است ؛ داستان‌ ها و شواهد بسیاری برای این ادعا شنیده‌ اید که نیاز به تکرار نمی‌ بینم . شما از این ویژگی چقدر استفاده می‌کنید؟ یا بهتره بگویم ، چقدر استفاده مفید می‌ کنید ؟

یک بررسی : دقت کنید از آغاز سال ٩٩ چه چیزهایی به عزیزانتان و بلاخص به نوجوانتان گفته‌ اید و تکرار کرده‌ اید .

در جمع یا در خلوت ؟ در حضور او یا پنهان از او ؟ از چه القابی استفاده کرده‌ اید ؟ چه صفاتی را به او نسبت داده‌ اید؟چقدر عشق و علاقه شما در واژه‌هایی که بکار می برید ، پیداست؟

آیا امید و آرزوهایی را که برای فرزندتان دارید را به زبان می‌ آورید یا مفاهیمی را که از آن می‌ ترسید را تکرار و القا می‌کنید؟

در این مقاله قصد داریم به موضوع استفاده از قدرت تلقین بپردازیم . پس تا انتهای این مطلب جذاب با مرکز خدمات مشاوره نیلوفر آبی همراه باشید . 

مقاله پیشنهادی : برخورد والدین در مواجهه با استقلال و بزرگ شدن فرزندان

قدرت تلقین - تلقین مثبت و منفی

گاهی در بعضی مراجعین تضاد فاحش دیده می‌ شود و من به عنوان مشاور روانشناس سردرگم می‌ شوم ، چه برسد آن نوجوان بی‌پناه !

یادمان نرود : واژه‌ها قدرت زیادی دارند ؛ پس بیاید برای انتخاب آینده فرزندانمان ، از واژه‌ها و افکار مثبت و مفید برای القا استفاده کنیم تا تعارضی بین خواسته‌هایمان و رفتارمان وجود نداشته باشد ، که وجود تعارض در روابط ، بزرگ‌ترین مانع ارتباطی می‌باشد .

خودتان را در شرایط مشابه تجسم کنید ، آیا به کسی که در رفتارش و گفتارش تعارض و دوگانگی می‌بینید ، می‌توانید اعتماد کنید؟ و اگر رابطه‌ای داشته‌اید آیا غیر از این است که ترجیح می‌دهید فاصله بگیرید و رابطه را کم کنید؟

لطفا دقت کنید، دقت کنید ، دقت کنید …

با فرزندانمان چه می‌کنیم ؟؟!!

پیشنهاد می کنیم مقاله هماهنگی و یگانگی تربیتی را مطالعه نمایید . 

قدرت تلقین - تلقین چیست

تلقین چیست ؟

تلقین عملکردی روانشناختی است که فرد در پی آن افکار ، رفتار ، نگرش و احساسات خود یا دیگران را تحت تاثیر قرار میدهد . جملات تلقینی که ما والدین بارها و بارها به فرزندان خود گفته ایم برخی مثبت بوده ولی اغلب بار منفی داشته اند و ما نادانسته باور نتوانستن و کافی نبودن را در آنها ایجاد کرده ایم . با برخی از این جملات آشنا شوید :

  • چقدر تو دست و پا چلفتی هستی …
  • هیچ کاری رو درست انجام نمی دی …
  • با این وضع غذا خوردن هیچ وقت لاغر نمی شی …
  • دیگه دوستت ندارم …
  • تو پسر/ دختر بدی هستی …

و هزاران جمله دیگر که در طی این سالها به طور ناخواسته از آن استفاده کرده ایم . آیا می دانید که این جملات می توانند نقش مهمی در آینده و سرنوشت فرزندان داشته باشند ؟

در زندگی روزمره خود نیز بارها و بارها موضوعاتی را خواسته یا نا خواسته به خود تلقین می کنیم که لازم است در مورد آنها کمی بیشتر بیندیشیم . کسب آگاهی از طریق مطالعه و یا کمک از یک مشاور روانشناس آگاه و با تجربه می تواند ما را در این زمینه یاری کند .

بیشتر بخوانید : هفت قانون افزایش تمرکز 

قدرت تلقین - کاربردهای تلقین

چتری امن برای خانواده

نیلوفر آبی مرکز مشاوره خانواده در تهران با دارا بودن مجوز رسمی سازمان بهزیستی کشور با مدیریت سرکار خانم دکتر خدیجه سادات باقرزاده تاسیس شده است . کلینیک نیلوفر آبی با همراهی جمعی از مشاوران خبره ، اساتید دانشگاه و درمانگران مفتخر است در خدمت شما عزیزان باشد .

لازم به ذکر است که کلیه خدمات این مجموعه توسط متخصصان دوره دیده در زمینه‌ های مختلف روانشناسی عرضه می‌شود .

همچنین به استحضار می‌رساند در مرکز مشاوره نیلوفر آبی به طیف گسترده‌ای از مشکلات روانشناسی ، روانپزشکی ، کودک و نوجوان و بزرگسال به صورت فردی ، زوج ، خانواده و گروهی رسیدگی می‌ شود.

نیلوفر آبی ، همراه شماست تا یک زندگی ایده‌آل داشته باشید .

در اینستاگرام با ما همراه باشید .