برنامهپرسش و پاسخ

 

“پرسش دروازه علم است” با اعتقاد به این مفهوم، بر عهده نیلوفر آبی می بینم که به سوالات مطرح شده پاسخ های مناسب و کاربردی داده شود.

پرسش خوب نشان دهنده درک درست از مطلب است.

چه زیبا فرمودند امام حسن (ع): حسن السوال، نصف العلم.

تجربه نیز نشان داده که آموزش بدون پرسش و پاسخ کامل نخواهد بود لذا با توجه به تاکیدی که برای کاربردی بودن مطالب دارم و اشراف به این مسئله که مخاطبین این سایت از افراد فرهیخته، عمیق و آگاه هستند، قاعدتاً دارای تفکر واگرایی خواهند بود و بعد از مطالعه مطالب سوالاتی در تحلیل و نقد مباحث برایشان پیش خواهد آمد. لذا بر حسب روال همه فعالیت‌ها (سخنرانی، همایش، کارگاه و…) بخش پرسش و پاسخ، بخش بسیار مهمی خواهد بود. در این راستا درخواست دارم تا در انتهای مطالب نظرات یا سوالات خود را مطرح کنید و یا فرم بخش تماس با ما را تکمیل نمایید.

تعهد اخلاقی 

این تعهد از طرف مجموعه وجود دارد که پاسخ به سوالات در اولین فرصت ممکن انجام شود و در صورتی که خارج اطلاعات بنده (خانم دکتر باقرزاده) سوالی مطرح شود، یا خود مطالعاتی داشته باشم، منبع مطالعاتی مناسب و مرتبط را معرفی نمایم.

 

مرور چند نکته

1) نکته بسیار مهم اینکه، در این بخش پاسخ به سوالات، راهبرد درمانی ندارد بلکه نقش راهنمایی و آموزشی دارد.

2) این سبک متداول در تمام فعالیت‌های تخصصی‌ مجموعه است. (جلسات فردی، گروهی، تلفنی، تصویری، سخنرانی، همایش‌ها و گروه‌های مجازی)

3) هنر سوال پرسیدن در برقراری و حفظ ارتباطات، ابزار مهمی محسوب می‌شود که در مبحث مذاکره به آن توجه خاصی خواهیم داشت.

پرسش و پاسخ یکی از کلیدی ترین راههای ایجاد ارتباط بین طرفین می باشد . خواه این طرفین زن و شوهر باشند ، والدین و فرزندان ، دوستان با یکدیگر ، کارمند و کارفرما ، افراد حاضر در یک جامعه و … 

اما پرسش اصلی اینجاست که آیا ما به اصول پرسش و پاسخ صحیح اشراف داریم؟ پرسش و پاسخ اگر با اصول اولیه و صحیح اجرا نشود به روابط نیز لطمه وارد می کند . این موضوع در خانواده اهمیت بسیار ویژه ای پیدا می کند . فرزندان از والدین خود نحوه ارتباط با یکدیگر و با افراد جامعه را می آموزند و پرسش و پاسخ صحیح می تواند بر تحکیم روابط فیمابین کمک شایانی نماید . 

اگر شما نیز در مورد مسائل تربیتی ، عاطفی ، جنسی و … در زندگی مشترک سوالاتی دارید که پاسخ آنها را نمی دانید می توانید با مرکز خدمات مشاوره نیلوفر آبی تماس بگیرید و طی پرسش و پاسخ هایی که با کارشناسان و مشاوران این مرکز دارید به پاسخ سوالات خود دست پیدا کنید . 

مرکز خدمات مشاوره نیلوفر آبی با بیش از دو دهه سابقه کار در زمینه ارائه خدمات مشاوره در زمینه های مشاوره خانواده ، مشاوره تربیتی ، مشاوره کودک و نوجوان ، مشاوره خیانت ، مشاوره طلاق ، مشاوره زوج درمانی ، مشاوره بالینی و … آماده ارائه کمک به شما عزیزان می باشد . 

در اینستاگرام ما را دنبال کنید . 

پرسش و پاسخ اصول صحیح مذاکره و پرسش و پاسخ

پرسش و پاسخ 

پرسش و پاسخ می تواند بین دو نفر یا بیشتر صورت گیرد . در جلسات مشاوره و روان درمانی در بعضی از روشهای آن روانشناس پرسش و پاسخ را شروع کرده و با پرسیدن سوالاتی ، مراجع را تشویق به صحبت می کند . 

در برخی دیگر از روشهای مشاوره ، روانشناس و مشاور تنها شنونده است و مراجع با صحبت کردن و برون ریزی خود متوجه اشتباهات خود شده و با کمک مشاور راه حلی برای آنها پیدا می کند . در این روش مشاور باید از سعه صدر کافی برخوردار باشد تا کلیه حالات مراجع را مشاهده نموده و مطابق با شرایط و صلاح بیمار نسبت به هدایت او اقدام نماید . 

مرکز خدمات مشاوره نیلوفر آبی به ریاست خانم دکتر خدیجه سادات باقرزاده آماده ارائه مشاوره در زمینه های گوناگون می باشد . تنها کافیست با این مرکز تماس بگیرید و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید .