هماهنگی و یگانگی تربیتی

هماهنگی و یگانگی تربیتی - مرکز مشاوره نیلوفر آبی

هماهنگی و یگانگی تربیتی

هماهنگی و یگانگی تربیتی ، در همه گروه‌های سنی و خصوصا نوجوانی مسئله بسیار بسیار مهمی می‌باشد.

باید بگویم که خدا باید به داد نوجوانی برسد که بد و خوب , درست و غلط , زشت و زیبای پدر ومادرش با هم فرق دارد.

و نادان‌ ترین پدر مادرها ، والدینی هستند که هر دو نفر عاقل و بالغ و تحصیل کرده و پر ادعا هستند اما نمی‌توانند همدیگر را قانع کنند و این انبساط روانی و ذهنی را برای فهم همدیگر ندارند ، آنوقت از یک بچه بی‌پناه توقع دارند که او ، آن‌ها را بفهمد!

به پشتوانه تمام تخصصم می‌گویم بد‌ تربیت‌ کردن اما هماهنگ عمل کردن ، خیلی بهتر از این است که فرزندانتان ، اختلاف شما را ببینند که مادر ، پدر را محکوم کند و پدر مادر را.

این نوع والدین باید بدانند که هر دو مشکل دارند و قبل از فرزندانشان خودشان باید تربیت شوند.

کمی تند رفتم ؟؟ وقتی چهره معصوم فرزندان را تجسم می‌کنم ، ناراحت می شوم. خب حالا چه کنیم؟

در این مقاله با مرکز خدمات مشاوره نیلوفر آبی همراه شوید تا راهکارهایی جهت هماهنگی و یگانگی تربیتی به شما والدین محترم داده شود.

مقاله پیشنهادی : دوری از قضاوت پدر و مادر

هماهنگی و یگانگی تربیتی - تربیت نوجوانان

هماهنگی و یگانگی تربیتی بزرگترین عامل آرامش فرزندان

زمانیکه مادر و پدر دو سبک کاملا متفاوت در تربیت فرزندان دارند آنها را گیج و سردرگم می کنند. در این حالت وجود فرزند اعم از کودک یا نوجوان سرشار از تعارض و تناقض حل نشده می شود چرا که هماهنگی و یگانگی تربیتی توسط پدر و مادر وجود نداشته است.

زمانیکه کودک در خانه ای بزرگ می شود که اصول تربیتی واحدی در آن وجود ندارد و فرزندان با اصول تربیتی چند نفر اعم از پدر ، مادر ، پدربزرگ ، مادربزرگ یا خواهر و برادر بزرگتر مواجه می شوند و به این نتیجه مهم می رسند که درست و غلطی نیست و هر کاری را می توان انجام داد.

اگر والدین رفتار اشتباهی را هماهنگ با یکدیگر انجام دهند بهتر از این است که یکی از آنها درست و دیگری غلط رفتار کند. این تعارض ذهن کودکان را درگیر می کند و آرامش او را به هم می زند.

بیشتر بخوانید : رفتارهای سازنده ارتباط با نوجوان

هماهنگی و یگانگی تربیتی - هماهنگی والدین در تربیت

برای ایجاد هماهنگی و یگانگی تربیتی فرزندان چه کنیم ؟

کودک انسانی در هفت سال اول بیشتر تحت تاثیر رفتار و تربیت مادر قرار دارد و در هفت سال دوم بیشتر تحت تاثیر پدر. اگر نحوه تربیت و رفتار پدر و مادر با هم هماهنگ نباشد ثبات شخصیت فرزندان در آینده دچار مشکل خواهد شد.

بعنوان پدر و مادر اگر با هم اختلافی در موضوعات گوناگون خصوصا تربیت فرزندانتان دارید در حضور کودک و یا نوجوان خود این اختلاف را بروز ندهید و در خلوتی مناسب به توافقات لازم در خصوص تربیت فرزندان برسید. کودک یا نوجوان باید شاهد هماهنگی و همکاری پدر و مادر در کلیه زمینه های زندگی خصوصا در کار تعلیم و تربیت او باشد.

مطالعه بیشتر در زمینه تربیت فرزند ، هماهنگی و یگانگی تربیتی و همچنین کمک گرفتن از یک مشاور کودک و نوجوان آگاه و باتجربه می تواند به شما در تربیت صحیح فرزندان و رسیدن به یک هماهنگی با همسر خود در زمینه تربیت فرزندان کمک کند. مرکز مشاوره و روانشناسی نیلوفر آبی آماده ارائه کلیه خدمات روانشناسی در زمینه های گوناگون به شما عزیزان می باشد.

مطلب مرتبط : خوب گوش کنید و فقط بشنوید

هماهنگی و یگانگی تربیتی - تربیت نوجوان

راهکارهای همسویی والدین در تربیت فرزندان

راهکارهای زیادی برای هماهنگی و یگانگی تربیتی با همسر در جهت تربیت فرزندان وجود دارد که بسته به سن و جنسیت فرزند در پاره ای موارد با یکدیگر متفاوت است ولی برخی راهکارهای کلی برای هماهنگی و یگانگی تربیتی فرزندان به شرح زیر می باشد: 

  1. از قبل با همسر خود بر سر اصول و خط قرمزها به توافق و تصمیم نهایی برسید.
  2. اختلاف نظرهای خود را بر سر مسائل تربیتی با لحن مناسب و دور از چشم فرزندان با همسر خود در میان بگذارید.
  3. در مورد رفتار ناصحیح فرزندان همسر خود را مقصر و متهم نکنید و سعی در همدلی و همفکری برای حل مشکل داشته باشید.
  4. از تلاش های همسرتان ولو کوچک در تقویت هماهنگی در تربیت فرزندان قدردانی کنید.
  5. از بروز دادن اختلاف نظرات و مشاجره کردن بر سر مسائل تربیتی در حضور فرزندان خودداری کنید.
  6. از خوبی های همسرتان در حالیکه خودش می شنود به فرزندانتان بگویید تا علاوه بر تشویق او ، به فرزندان نیز قدردانی و احترام به پدر و مادر را آموزش دهید.
  7. از مطالعه کردن و افزایش آگاهی در زمینه تربیت فرزندان و تقویت روابط بین زوجین غافل نشوید.
  8. در صورت نیاز از مشاور خانواده یا روانشناس کودک و نوجوان در زمینه مسائل تربیتی کمک بگیرید.

هماهنگی و یگانگی تربیتی - راهکارهای موثر

چتری امن برای خانواده

مرکز مشاوره و روانشناسی نیلوفر آبی با دارا بودن مجوز رسمی سازمان بهزیستی کشور با مدیریت سرکار خانم دکتر خدیجه سادات باقرزاده تاسیس شده است. کلینیک نیلوفرآبی با دارا بودن جمعی از مشاوران خبره، اساتید دانشگاه و درمانگران مفتخر است در خدمت شما عزیزان باشد.

لازم به ذکر است که کلیه خدمات این مجموعه توسط متخصصان دوره دیده در زمینه‌های مختلف روانشناسی عرضه می‌شود.

همچنین به استحضار می‌رساند در مرکز مشاوره نیلوفر آبی به طیف گسترده‌ای از مشکلات روانشناسی، روانپزشکی، کودک و نوجوان و بزرگسال به صورت فردی، زوج، خانواده و گروهی رسیدگی می‌شود.

نیلوفر آبی، همراه شماست تا یک زندگی ایده‌آل داشته باشید.

در اینستاگرام همراه ما باشید.